Chcesz wysłać komuś pieniądze, ale nie znasz numeru konta? A może zależy Ci na czasie i obawiasz się, że zwykły przelew bankowy dojdzie za późno? Rozwiązaniem w takiej sytuacji jest BLIK, który umożliwia wysyłanie pieniędzy na telefon. Sprawdź, jak to działa w praktyce!
W 2013 roku sześć banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska (wówczas BZ WBK), ING Bank Śląski, mBank i PKO Bank Polski, rozpoczęło wspólny projekt. Postanowili promować i wspierać rozwój nowego standardu płatności mobilnych. Tak narodził się BLIK!
Kiedy użytkownik smartfona płaci BLIKIEM, jego aplikacja bankowa generuje specjalne hasło. Przed potwierdzeniem transakcji w aplikacji mobilnej, kod jest wykorzystywany w bankomacie obsługującym BLIK lub w sklepie internetowym, który obsługuje płatności przez witrynę https://www.przelewy24.pl/.
Z punktu widzenia użytkownika jest to prosta i wygodna opcja płatności mobilnych, wykorzystująca sześciocyfrowe kody wyświetlane w aplikacji bankowej użytkownika. Pod względem technicznym jest to bardzo ciekawe rozwiązanie, które łatwo dopasować do każdego systemu bankowego i daje szansę na zmierzenie się z dominacją kart płatniczych, w sektorze płatności bezgotówkowych.
BLIK to nie tylko płatności za zakupy. Możesz również ekspresowo przelać komuś pieniądze, dlatego oprócz tradycyjnych form płatności – szybkim transferem przez Przelewy24 jest to kolejna najwygodniejsza forma przelewów.
Dużą zaletą BLIKA jest to, że nie musisz znać numeru konta, na które chcesz wysłać środki. Wystarczy numer telefonu odbiorcy. Możesz wpisać go samodzielnie lub wybrać z listy kontaktów w smartfonie. Ikona BLIK obok numeru telefonu na liście kontaktów w aplikacji pokaże, czy Twój znajomy może odebrać przelew BLIK. Przesłanie środków jest bezpłatne. Natychmiastowo docierają do odbiorcy, również w weekendy i święta.
Zarówno usługa płatności BLIK, jak i sama aplikacja mają szereg niezbędnych zabezpieczeń, dlatego jest to jedna z najbezpieczniejszych form płatności bezgotówkowych!